Rádi bychom výslovně upozornili, že příčina zde popsaných chybových obrazů se téměř vždy nachází mimo řídicí jednotku.
Zašlete nám prosím zařízení až po důkladném odstranění problémů ve vozidle.
Chybové kódy uložené v centrální řídicí jednotce (BCM) vozidel skupiny Volkswagen s označením „Přerušení svorky 30“ označují chyby v napájení na vstupu řídicí jednotky. „Svorka 30“ označuje všechny proudové cesty v palubní elektrické soustavě, které jsou trvale napájeny kladným potenciálem.
- 03435 – Svorka 30 pro vnitřní osvětlení/parkovací světlo: 011 – Přerušený obvod – sporadická
- 03430 – Svorka 30 pro směrová/brzdová světla: 011 – Přerušený obvod
- 00927 – Svorka 30 vpravo: 011 – Přerušený obvod
- 01516 – Svorka 30 vlevo: 011 – Přerušený obvod
- 02391 – Reference svorky 30: 011 – Přerušený obvod
Možné jsou další chyby související s vadnou funkcí. Měly by být považovány za následné chyby. Hloubka diagnostiky závisí na variantě centrální elektroniky, modelu a vybavení vozidla, stejně jako na výrobci BCM a verzi softwaru.
Příčinou těchto chyb jsou trvalé přerušení napájení svorky 30 v důsledku vadných pojistek nebo přerušení proudových cest/kabelů. Vady pojistek jsou způsobeny trvalým přetížením nebo zkraty v kabelech k zápornému potenciálu (uzemnění).
Mezi následné poruchy často patří selhání funkcí centrálního elektrického systému, jako jsou vnější světla, stěrače čelního skla a směrová světla.
Centrální elektrický systém ve vozidlech koncernu Volkswagen je zodpovědný za distribuci energie v palubní elektrické soustavě, ovládání vnějšího osvětlení a stěračů/ostřikovačů, jakož i signalizačních zařízení. Obvody jsou chráněny na vstupu před centrální elektrickou soustavou. Napětí lze také přepínat relé před řídicí jednotkou. Toto se označuje jako „přepínací svorka 30“. Funkce řízení palubní elektrické soustavy vyžaduje interní řízení zátěže všech přímo připojených komponent a výměnu informací přes CAN s řídicími jednotkami, které ovládají spotřebiče s vysokým proudem. Centrální elektrický systém tak současně provádí komplexní řídicí úkoly a diagnostické procesy pro připojené komponenty a jejich funkce.
Všechny vstupní proměnné a informace, stejně jako výstupní signály, procházejí diagnostickým filtrem. Napájení kladného potenciálu (svorka 30) a napájení zemního potenciálu (svorka 31) jsou vícekrát připojeny k centrální elektronice. To chrání počítač i základní funkce a diagnostiku s vhodným logickým rozdělením komponent a zátěží.
Je možný selektivní nouzový provoz. Selhávají pouze přímo postižené komponenty a jejich funkce. Protože vstupy svorky 30 jsou rozděleny podle levé a pravé strany vozidla a podle funkce, aby se zachovala funkční spolehlivost vnějšího osvětlení, selhávají skupiny komponent podle tohoto rozdělení.
Možná strategie nouzového provozu:
- Kompenzace selhání žárovky zajištěním záložní regulace (v závislosti na programování).
- Deaktivace regulace proudových cest, aby se zabránilo následným škodám. (Následné poruchy možné)
Zjevná porucha a selhání komponenty musí být propojena s diagnostickým kódem a nejprve zkontrolována na vstupu napájecího řetězce pomocí schématu zapojení a plánu přiřazení pojistek. Svorka 30 je k dispozici pouze na vstupu centrálního elektrického systému prostřednictvím pojistek v pojistkové a reléové skříni v motorovém prostoru.
- Zkontrolujte pojistky na svorce 30.
- Zkontrolujte kabeláž pod zátěží a zda není zkratována ke kostře.
- Zkontrolujte držák pojistky, zda je těsný.
- Zkontrolujte držák pojistky, zda není poškozen tepelně.
- Zkontrolujte držák pojistky, zda není poškozen vodou a zda není korozivzdorný.
- Zkontrolujte kabelový svazek, zda nedošlo k nesprávným úpravám a dodatečné montáži.
Pokud je uloženo více poruch, měla by se nejprve řešit porucha na svorce 30. V nejasných situacích se primární porucha zobrazí vymazáním všech poruch, resetováním zapalování a opětovným načtením poruch. To může vyžadovat několik změn zapalování, než se porucha vygeneruje v centrální elektronice.
Pokud byly po všech výše uvedených kontrolách vyloučeny všechny externí zdroje chyb, můžeme vám nabídnout opravu následujících zařízení: