Chybové kódy VW uložené v řídicí jednotce převodovky:
- „P1735 (10666) Snímač polohy spojky 1, elektrická závada“
a/nebo
- „P1736 (10668) Snímač polohy spojky 2, elektrická závada“
jsou známkou elektrické závady tlakových senzorů v mechatronice převodovky.
Dvouspojková převodovka VAG DQ381/DQ500 je vybavena dvěma tlakově řízenými spojkami, které provádějí řazení v dílčích převodovkách. Tlakové senzory měří požadovaný tlak v hydraulických okruzích.
Systémový popis:
Zkratka DSG je zkratka pro dvouspojkovou převodovku.
Tato automatizovaná manuální převodovka automaticky řadí rychlostní stupně a zapíná a vypíná spojky. Zvláštností této převodovky je, že je rozdělena na dvě „podpřevodovky“ (TG1 a TG2) a dvě spojky (K1 a K2).
Při změně rychlostního stupně se aktivní podpřevodovka a k ní přidružená spojka odpojí a druhá podpřevodovka s předvoleným rychlostním stupněm a k ní přidruženou spojkou se zapne. Změna rychlostního stupně je synonymem pro změnu podpřevodovek při každé změně rychlostního stupně.
Všechny úkony, jako je řazení a zapínání spojky, se provádějí hydraulicky. Tlaky v obou hydraulických systémech podpřevodovek jsou monitorovány tlakovým senzorem pro každý systém.
Tlaky proto představují jednu ze základních funkčních informací pro podpřevodovky.
Popis závady:
Chybový kód nesouvisí se snímačem polohy spojky skutečně nainstalovaným v převodovce. Pro určení polohy spojky se používá model výpočtu tlaku a posunutí.
To je mimo jiné podpořeno naměřeným tlakem v hydraulických systémech dílčích převodovek TG1 a TG2, a tedy spojek K1 a K2.
Vypočítaná poloha spojky je proto založena na nesprávně naměřeném tlaku tlakovými snímači integrovanými v desce řídicí jednotky. Řídicí systém kompenzuje odchylné tlaky pomocí adaptací spojky.
Během fáze driftu snímače jsou spojky vystaveny zvýšenému opotřebení a převodovka mění své chování při řazení, a to až do bodu nouzového provozu.
Možné příčiny
- Elektrická závada v tlakovém senzoru pro dílčí převodovku 1
- Elektrická závada v tlakovém senzoru pro dílčí převodovku 2
- Vniknutí kovových nečistot do tlakové komory senzoru
Důsledky závady: Převodovka řadí pouze nahoru a dolů s jednou dílčí převodovkou v převodových stupních 1-3-5-7 nebo 2-4-6-R, s velmi zpožděným řazením. Kvůli vysokým převodovým stupňům jsou převodové stupně dlouho drženy a následné řazení je znatelně tvrdé. Ukazatel převodového stupně v přístrojové desce bliká, což signalizuje, že výše uvedené chyby byly uloženy. Převodovka je v nouzovém režimu.
Diagnostika:
Pro diagnostiku zkontrolujte parametry/skutečné hodnoty tlaku převodového oleje, když motor neběží a vozidlo je v rychlostním stupni „P“. Za těchto podmínek by hodnoty na obou senzorech měly být 0,00 bar.

Tlak zobrazený senzorem v hydraulickém okruhu 1 spojky 1 je správný. Tlak senzoru v hydraulickém okruhu 2 spojky 2 se výrazně odchyluje od ofsetového tlaku (0 barů).
Oprava:
Chybové kódy VAG „P1735 (10666) Snímač polohy spojky 1, elektrická závada a P1736 (10668) Snímač polohy spojky 2, elektrická závada“
Opravu lze provést u následujících značek: