Popis chybového kódu
Snímač brzdného tlaku – elektrická závada v obvodu
Chybový kód „Snímač brzdného tlaku – elektrická závada v obvodu“ uložený v systému regulace jizdní dynamiky ESP signalizuje závadu na snímači brzdného tlaku v hydraulické jednotce systému ESP. Pokud informace o tlaku chybí, funkce ESP je deaktivována a regulace ABS je omezená.
Systémy ESP jsou dalším vývojem založeným na systémech ABS s funkcemi EBV a ASR a mohou individuálně regulovat brzdné tlaky na kola a zasahovat do řízení točivého momentu prostřednictvím řízení pohonu. Snímače tlaku poskytují důležité informace pro řídicí systém, a tím i pro modulaci tlaku v hydraulické jednotce ESP.
Vyberte si Vaši značku a přejděte k opravě:
Popis systému:
Snímače tlaku jsou součástí elektronického stabilizačního programu. Jejich signály využívá řídicí jednotka ESP jako vstupní informace pro tlak v hydraulickém agregátu. U systémů jízdní dynamiky vozidla, které zasahují do hydraulického brzdového systému, je nutné zaznamenávat tlak vzniklý v systému. Tlak v hlavním brzdovém okruhu se měří za účelem určení brzdné síly požadované řidičem.
Chybový kód „Snímač brzdného tlaku – elektrická závada v obvodu“ Popis závady:
Řídicí jednotka ESP sleduje v signalizačním okruhu věrohodnost a aktuální odchylku od systémového tlaku.
Základem nastavení je tlak v systému bez sešlápnutého brzdového pedálu na začátku cyklu „Zapnutí zapalování“. Zpětná vazba na zajištěnou polohu brzdového pedálu probíhá prostřednictvím spínače brzdového pedálu / brzdového světla. Pokud není dosaženo hodnot v systémovém nastavení, je vyvolána chyba.
Pro zajištění redundance jsou ve snímači brzdného tlaku dvě měřicí buňky, které pracují nezávisle na sobě. Obě naměřené hodnoty se porovnávají v přídavné řídicí jednotce. Pokud dojde k výrazné odchylce, řídicí jednotka nastaví hodnotu tlaku na výchozí hodnotu, která je nad prahem detekce poruchy. Zobrazená hodnota parametru/skutečná hodnota je vyšší než technicky věrohodný tlak, což signalizuje vadný snímač tlaku.
Možné příčiny:
- Závada vnitřního snímače brzdného tlaku v hydraulické jednotce
- Chyba kalibrace snímače brzdného tlaku
- Vadný nebo nesprávně nastavený brzdový pedál / spínač brzdového světla
Důsledky závady:
Aby se zabránilo nesprávným zásahům ESP do řízení, jsou funkce ESP deaktivovány.
Kontrolka řízení jízdní dynamiky vozidla a kontrolka poruchy protiblokovacího systému jsou trvale rozsvícené. Systém ABS zvládá také pomocí modelu výpočtu tlaku plnit základní funkci, ale funguje v omezené míře.
Možná strategie nouzového chodu řízení jízdní dynamiky:
- Deaktivace funkce ESP
- Omezení regulace ABS

Příkladné znázornění diagnosticky relevantních parametrů vadného snímače brzdného tlaku se silnou odchylkou brzdného tlaku.
Diagnostika / měření / oprava:
Vyčtení hodnoty brzdného tlaku z parametrů ESP řídicí jednotky. Při zapnutém zapalování musí být zobrazená hodnota brzdného tlaku při nesešlápnutým brzdovým pedálu v rozmezí -1,5 a +1,5 baru. U některých systémů mezi -1,0 a +1,0 bar. V příslušných řídicích jednotkách musí být zajištěno, aby spínače brzdového pedálu / brzdového světla zobrazovaly
správnou nulovou polohu a aby v ovládání brzdových světel nebyly žádné chyby. V případě závady musí být před dalšími opravami provedeno nastavení a kalibrace. Nová zkušební provoz by měl závadu reprodukovat.
V souvislosti s touto chybou opravujeme řídící jednotky MK60 následujících výrobců vozidel.
Kliknutím na značku přejděte na opravu!